Saturday, June 16

action kame

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

dia letak botol air mineral atas meja


"macamana nak kosongkan air dalam botol ni ?"

"tuang dalam cawan"
"minum"
"buang je air tu"


cadangan jawapan, banyak. tapi, dia senyum dan senyap.

tiba-tiba seorang lagi - beliau bangun, menghampiri dia, beliau buka tutup botol air mineral tu, duduk, minum

dia senyum.

semua yang ada terus dapat tangkap apa yang dia nak sampaikan.


~ ~ ~ ~ ~ ~ ~


untuk perubahan itu berlaku, idea, keinginan diperlukan, tapi hanya tinggal angan-angan kosong tanpa tindakan.

awak. tak perlu lihat skop besar. kita tengok diri sendiri. karat-karat jahiliyyah masih tebal ? mungkin banyak terluah di mulut inginkan perubahan. tapi, hmm iya, hanya tinggal luahan.

oh susah itu memang susah, tapi benda yang susah confirm kalau berjaya, habuan memuaskan kan ? :) ayuh jadi macam beliau. di saat yang lain hanya mampu bersuara / memberi pengalaman , beliau bertindak. ambil tindakan sepatutnya.


ayuh. 

6 comments:

:: cik amirah :: said...

true atey ! :)nice entry.
pendek tapi penuh dengan isi yang buat mira muhasabah diri balik.
harus usaha. baru nampak hasil.
luahan itu merupakan satu titik yg kata diri kita nk berubah.
but, above of all. we must take action. bila berjaya. perasaan itu indah. tapi nk sampai tahap berjaya. banyak benda perlu dikorbankan. banyak benda perlu diusahakan. tapi rasa seronok bila tahu Allah tengok segala usaha kita. insha Allah. <3

ateyyyy said...

alhamdulillah :)
atey share pengalaman masa program time sekolah dulu ;)

usaha itu yang Allah lihat <3

KhalilahAlhudaKamilen said...

Nice post! Got it :)
Thanks atey

ateyyyy said...

hah sama sama huda :)

Anonymous said...

simple story..
tp sgt mendalam mksdnye..
tq cik ateyy..

ateyyyy said...

sama-sama :)