Sunday, June 17

nikmat tahu ?

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh


dalam post ni ada ayat nak share :)

baru-baru ni, tak pun lebih tepat lagi, hari Rabu 13 06 2012
saya dan kawan-kawan pergi OU. saya dapat kasut baru :)

balik dari OU tu, sampai rumah, dapat mesej whatsapp dari sahabat saya, Noordin 
eh tak Amirah Noordin :)


"Atey. Org ckp result da boleh check. Erk" 

Boom meletop motokar ! Motokar = Jantung saya .


Penat tak perlu cakap. Habis satu OU kami pusing over lagi kami sesat -.-
Jadi. Relax dulu. Regang regang badan. Mandi. Persiapkan diri, dah malam.


Untuk pengetahuan, sepanjang cuti ni, serius saya tak pernah lupa final exam hari tu. Susah? Memang susah. Saya tahu kekurangan saya pada setiap subjek. Chemistry punya graph? Langsung tak buat. Ha. Memang tawakkal habis dalam dewan lagi. Bila orang lain discuss, saya senyap je :S

Laptop saya Amru pinjam buat folio - ada kat living room depan TV. Walau penat, turun bawah, check result.

Nak nangis, eh tak boleh, ramai orang. Sangat tidak cool.
Tahan. Tarik nafas dalam dalam. Act natural. Cool macam biasa.

Tapi dalam hati, Dia tahu.
Ini lebih ya Allah.

Walau aku fikir, ia patutnya, selayaknya, kurang dari itu, mungkin ada yang nampak itu sedikit, yup sebab ia berkurang dari yang dulu, tapi, saya bersyukur, hati rasa tak mampu menerima nikmatMu yang besar saat itu, tidak terdetik langsung untuk minta lebih dari itu, sebab Engkau sudah pun beri lebih :')

Sedih ke ? 
Haruslah. Sikit, demi ibu bapa, saya tahu mereka inginkan yang terbaik untuk saya 
dan azam untuk kekalkan prestasi tidak tercapai. 


Gembira tak ? 
Sangat. Alhamdulillah :')


Sepanjang emosi masih memikirkan result, ayat ini je yang berlegar dalam kepala ;

"Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu memaklumkan, 
"Sesungguhnya jika kamu bersyukur, nescaya Aku akan menambah (nikmat) kepadamu, tetapi jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka pasti azab-Ku sangat berat"
Ibrahim : 7




What He gives, is always enough - the best for us. Depends on how we see it.
Jalan cerita hidup kita, Allah tulis dah cantik. Relax :)


Keep calm and keep moving forward <3
May Allah bless :*



No comments: