Thursday, January 3

'Adiyat jatuh cinta lagi

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

jatuh cinta buat kali yang sejuta mungkin ?

:')

duhai anda, jangan muntah hijau. untuk pengetahuan, saya bukan wanita biasa. oh sekurang-kurangnya, saya sedang berusaha untuk menjadi bukan wanita biasa. yang cintanya bukan pada sesiapa yang tidak berhak untuk menerima cintanya. tapi saya nak jadi wanita istimewa. yang memberikan cinta pada yang sepatutnya.

dan jujur, saya semakin jatuh cinta pada Dia .

cliche ? ada aku kisah ? saya tidak kisah menjadi cliche kerana Allah, sebab Allah adalah segalanya ;)

***

Allah beri ilmu, Allah tunjuk ajar manisnya iman, Allah limpahkan rahmat dan kasih sayangNya.
apa lagi yang aku layak untuk mohonkan?

juga, Allah hadiahkan aku mereka. yup, mereka :')




mereka Allah hadirkan dalam hidup ini, bila hati kecil ini pernah terdetik untuk mengenali. "aku ingin mengenali dia ya Allah" "macam seronok dapat kawan dengan dia" baru terdetik, Allah terus anugerahkan. pasti mereka yang terbaik untuk aku. pasti.

malam ini Allah tunjuk bukti. kasih sayang yang Dia wujudkan di dunia ini sangat hebat. kami kenal tidak sampai sebulan. kenal yang saya maksudkan KENAL dalam dan luar. tetapi ukhuwwah yang aku rasakan saat ini, seperti mereka aku kenal sejak aku bertatih lagi. indah. 

alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah


malam ini, malam bersejarah ini, 
kami dilantik menjadi kuda perang itu, 
ya, sang 'Adiyat yang berlari kencang. 

berlari kencang mengejar cinta Ilahi. 
berlari kencang melawan musuh dari segala sisi. 
berlari kencang mendaki tangga syurga menggapai Firdausi.


aku dan mereka, yup mereka, sahabat se-usrah ku, kamilah barisan 'Adiyat itu.
tidak akan berlari sendiri, tetapi berlari bersama dalam satu barisan yang lurus dan padu

kami 'Adiyat itu

alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah

kerna itu aku jatuh cinta lagi :')

cliche ? macam saya kata, ada aku kisah ? :P 
yang aku kisah, 
kami 'Adiyat sedang jatuh cinta dan kami kisah untuk berlari kencang untuk menggapai cinta Ilahi itu :)

may Allah bless :*


12:29 am 3 Januari 2013
hujan ni kat Ipoh. 
saya berdoa, 
usrah kami sampai ke Firdausi nanti. 
sempat berusrah di hadapan Ilahi. 
Allahurabbi :')

No comments: