Friday, November 30

even a smile



Rasulullah s.a.w bersabda bermaksud :
"Janganlah kamu meremehkan kebaikan apa pun 
walaupun sekadar bertemu saudaramu dengan wajah ceria
- Imam Muslim -  
























ekspresi wajah beri seribu satu makna - bagi saya. tidak pasti pula anda bagaimana >.< lagi-lagi kalau sahabat sendiri, bila muka tak ceria - terlampau terjejas. di situ Allah selit tarbiyyah supaya terus kuat berlapang dada, sebab semua orang ada masa hormone tak stabil, dugaan masing-masing datang betul tak? nama pun manusia, memang tak sempurna. 

Allah sangat sweet kan? :') 
bila bila masa selit tarbiyyah untuk kita perbaiki diri 
cair. 

lagi cair dari tengok mamat korea menari *oh my jahiliyyah T.T

jadinya. sebagaimana saya rasa terjejas dengan ekspresi wajah yang negatif, saya juga sedang belajar untuk istiqamah memaparkan wajah yang sentiasa ceria, sebab saya tidak mahu orang lain terjejas sebagaimana saya terjejas.





jom sahabat. 
indahkan hari-hari kita dengan berbalas senyuman, sesuatu yang mungkin kita rasa bukanlah isu besar, tetapi semu Islam ajar kita, sebab Islam memang sangat sweet :') *cairlagi*



may Allah bless :*




No comments: