Wednesday, June 27

do what you love, love what yo do

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

bila kita buat something kerana Allah, kita happy, orang lain happy, pahala dapat insyaAllah, masa terguna dengan berfaedah, badan sihat, otak cerdas. apa kaitan ? 

contoh ? oh, macam saya tulis blog ni.

*flashback* 
masa kat program MISI hari tu, akh azree yang ajar blogging apa semua tu ada tanya,
"awak semua tulis sebab semata-mata nak orang baca post awak ke?"

dalam hati terfikir, mestilah YA. HAHAHA evil laugh.

tapi lama-lama bila dah aktif berblog sepanjang cuti ni, fikir balik, naaah. saya tak buat ini untuk orang lain semata-mata. saya buat untuk Dia dan untuk saya. sebab bagi saya, saya lah, setiap post saya mengajar saya sendiri. dan saya buat ni sebab saya happy bila tulis you know ;)

untuk tulis satu post tu, bagi saya, saya lah, hehe, perlu betul-betul fikir apa nak tulis. so dalam masa yang sama, kepala dah memikirkan sesuatu isu tu secara mendalam, diri sendiri dapat faedah kan ? hihi

muka anda sudah begini kah ? -..- dan bertanya - apa benda post ni ?
hee. cuma nak ucap terima kasih, bagi yang sentiasa menyokong dan memberi semangat :) tak pernah luah perasaan macam ni ehh. 

saya sangat terharu bila ada yang memberi respons positif pada blog taraf sederhana ni, bukan untuk bangga ke apa, tidak sama sekali, tapi at least, saya tahu, bila buat apa saya suka - blogging, at the same time, I'm giving a little bit of something kat orang yang sedang membaca :)

biarlah tidak popular seperti inche gabbana atau farah liyana erk, tapi saya akan terus menulis selagi idea muncul, masa mengizinkan. sebab saya suka. dan saya akan sentiasa cuba, buat ini kerana Allah insyaAllah :')

jadi, sekiranya apa saya tulis betul, ikutlah. jika ia salah, perbetulkanlah. ceh curi ayat Dr. Morsi hihi.
bagi yang teringin menulis blog tapi rasa takde orang nak baca, sila buang idea itu dalam kepala anda dan tulis je. it's fun, percayalah :) tak caya ke ? tengok gambar bawah ni :D



walau penulisan saya tak sehebat akak ni. jalan ini pertemukan kami, eh belum bertemu lagi pun sebenarnya, bertemu di alam maya je gitu ngehehe :3

akak, jangan marah eh post gambar ni hehe. cuma t.e.r.u.j.a XD

insyaAllah someday <3


may Allah bless :*




1 comment:

musheh said...

nak baca blog akak tuu >_<