Sunday, July 29

pentingnya positif



assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh
diharap masih terus bersemangat melengkapi Ramadhan 
dengan amalan-amalan yang mendekatkan diri kepadaNya insyaAllah :')

***
alhamdulillah hari ini iftar soto. sedap :)
***

baiklah. kali ini, saya nak kongsi satu misi.

MISI APA ? :O

saya hendak belajar tanamkan sikap baru, 
yang lebih positif dari yang sedia ada.
saya, saya.. saya nak bersangka baik !
 secara berterusan, dengan semua orang

saya ni, bukan jenis suka ambil tahu tentang segalanya,
apa yang diberitahu, saya tahu. 
apa yang disimpan, saya tidak bertanyakan
saya rasa itu cool *eii*

apa yang tidak coolnya ? hot ! *guraumaaf* :D
saya jenis suka label orang 
selalu letakkan 1st impression - yang selalunya negatif 
*astaghfirullah T_T

bukan sengaja, tapi mungkin kerna sudah terbiasa

lagi-lagi saya jenis imaginasi tinggi
nampak beliau tu buat ini, terus boleh buat jalan cerita
nampak dia ni buat itu, terus cop dahinya sekian, sekian

semuanya berlaku terlalu pantas
hati yang lemah tak mampu meniddakan sikap negatif dari menyelubungi jiwa
aduh lemah

tapi, 
taknak terus lemah
nak kuat melawan

solusinya ? rahsia B)
izinkan saya eksperimenkan diri dulu
jika berjaya saya uar-uarkan 
jika tidak nantikan hingga solusinya ditemui
doa-doakan ya <3

eh tapi,
kenapa tiba-tiba bro ?

siapa kata tiba-tiba, dah lama simpan hasrat, cuma tak terluah
lagipun,

"selemah-lemah ukhuwah adalah bersangka baik, 
setinggi-tinggi ukhuwwah adalah ithar"

jika begitu, 
adakah semua ukhuwwah yang saya jalinkan selama ini
adalah lemah ? hmm, hanya Dia yang tahu


tapi, kita harus berusaha ke arah yang lebih baik
insyaAllah :')

may Allah bless :*





No comments: